Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2007 04:29 - За подаряването на цветя - наръчник за мъже
Автор: pill Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13658 Коментари: 32 Гласове:
0

Последна промяна: 21.02.2007 20:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Трудно ми е да разбера широко разпространеното мъжко схващане, че  подаряването на цветя:

а) е гейско;
б) е безсмислен харчлък
;
в) се прилага САМО в краен случай и на 8-ми март.

Дори и тези потомци на Адам, които подаряват цветя, го правят като че ли по задължение, по принуда, защото са чели някъде, че на жените им харесва. Или пък са сгафили и гузни. Струва ми се обаче, че не разбират смисъла на тоя акт на внимание, любов и преклонение, така както ние жените. (Добре де, няма да говоря от името на всички. Но ще се радвам на коментарите и мненията ви накрая.)

По подточка а) – факт е, че последният мъж, който редовно ми подарява цветя е гей и ми е съквартирант. Той като цяло има афинитет към цветята и ми ги подарява по-скоро от любов към тях, но друга ми беше мисълта. Таа, знам ги някой мъже, че трудно изразяват чувствата си, трудно говорят за тях, страх ги е да омекнат и да покажат емоция и слабост. За да обичат себе си искат да виждат в огледалото олицетворение на студенокръвен пич, който до край пикае прав (извинете за цветущия израз). Разни лиготийки си позволяват само в интимната компания на благоверната и то най-често с една едничка цел. Когато все пак се наложи да подарят цвете, гледат в земята (с периферното си зрение внимават да не ги забележи трето лице, особено друг мъж), пристъпват от крак на крак и измърморват под нос причината за това събитие на годината.
Тъй де, не е гейско, а много мило. Да вдигне ръка жената, която може да устои на изчервен пелтечещ от смущение мъжага с росна китка в ръка.

По подточка б) – мили мъже, да, знам, че спестявате за нови джанти, но инвестицията в цвете винаги си струва, повярвайте ми. И дори не говорим за 101 червени рози в комплект с куриер, бонбони и картичка с любовно двустишие (макар, че би било хубаво), а за една семпла, неопакована розичка. Или каквото си изберете. Китка горски цветя също прави чудеса, ако имате път през гората. Имаше един виц, за един, дето дядо му бил гробар, нооо няма да го разказвам сега ;). Във всеки случай това е оптималния начин да зарадвате любимата - евтино и ефективно. След като е налице една зарадвана любима, то тогава вие със сигурност ще бъдете зарадвани от своя страна. Да твърдите, че е безсмислено е като да кажете, че са безсмислени красотата, изкуството и любовта. И не – нов кухненски миксер няма да е по-добра идея.

Сигурно 95% от анкетираните (ако направим анкета по въпроса) ще отговорят, че прибягват до тоя досаден акт само с повод: рожден ден, осми март, годишнина. По-добре е от нищо, но се губи основната идея на мероприятието.

Мъжът, подарявайки цвете, изразява възхищението, преклонението, любовта и благодарността си към жената, която е до него (и не само – майка ви също ще се зарадва). То самото, с цялата си красота, нежност и крехка ранимост е символ на женското начало – това, от което мъжете най-много имат нужда в лицето на жените според мен.

Хайде, уважаеми господа, събудете джентълмена във вас и направете жените си по-щастливи. И не започвайте с разни извинителни теории, че вече няма дами, на които цветето ще отива. Вие го правете, пък дамата ще се появи.

С пожелание за мноооого любов и много цветя за всички :).

image



Тагове:   мъже,   наръчник,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lemonpie - ***
08.02.2007 06:02
Ех, знаеш ли, имах едно гадже, което ми подаряваше цветя абсолютно все път, когато се виждахме. Първите пъти го отдавах на това, че бяхме прясна двойка още. Но той си продължи и след това. Естествено, че самолюбието ми се четкаше изключително, защото винаги пристигаше с разкошни рози (не една, ами цяла градина), бях започнала тайно да подозирам, че просто има оранжерия за рози, защото това несметно количество рози не е най-евтиния начин да ме усмихне. Един ден като му казах, че не е задължително винаги да ми носи рози, той ми каза, че просто много ми отиват и така си продължи... Всъщност аз обичам слънчогледи, но това е друга тема. Всичко е до мъжа и до възпитанието, което е получил от майка си в това отношение. Превъзпитание в по-късна възраст е кауза пердута просто.
цитирай
2. thomas - Не да съм гаден, ама какво стана ПОСЛЕ?
08.02.2007 08:46
Искрено се надявам да са му омръзнали розите, а не той на теб... Както и да се, това не е заяждане, а любопитство защо при толкова много рози днес казваш "имах". И дали това не обяснява, че рози, не рози - друго решава дали ще останем с някого "завинаги".

Не знам защо се сетих за оня леко просташки виц, дето две жени си говорят пред блока (късен соц беше епохата) и едната вижда, че мъжа й се прибира.
- Айдеее, моя пристига с букет. Май пак ще трябва да вдигам краката.
- Що бе, вие ваза нямате ли си?

Толкова по въпроса къде е смисъла от подаряване на цветя при повечето мъже. При това обикновено става дума и само за началния етап, ако говорим за спонтанно желание за подаряване. Оттам нататък остават само официалните поводи.

Защо ли е така? Ето един опит за мъжко обяснение.

Производството и търговията с цветя е една гадна индустрия, която печели от използването на човешките слабости. И то добре печели, чак прекалява. И ние, като същества, подвластни на разума повече, отколкото на емоциите, я бойкотираме, за да не процъфтява прекалено.

Парите, дадени за един прекрасен букет (101 рози или някакви много екзотични цветя, както аз обичам), могат да бъдат използвани съвсем не за джанти, а за нещо друго, което ще зарадва жената, и то за доста по-дълго време, отколкото един букет. За нещо, с което тя ще може да унижи повече другите жени, отколкото с едни цветя :-) Може да е някаква страхотна козметика, може да е някой моден продукт. А да се отбива номера със скромно букетче - нима така няма да я обидим повече, отколкото зарадваме!?
цитирай
3. artanis - често като съм подарявал цветя
08.02.2007 08:55
са се случвали някакви неуместни неща свързани с това. За това вече го правя много рядко. На теориите "вместо цветя", бих съпоставил моята - "освен цветя". Жалко, че няма как да я приложа, поне за сега.

поздрави:
цитирай
4. lemonpie - @thomas
08.02.2007 09:09
Не знам защо пак на теб попадам :))
Искрените ти надежди са попарени. Омръзна ми той.
Розите определено не са всичко на този свят. Но определено са немаловажен жест на внимание. Но има още толкова много неща, които са в сферата на пожеланията.
Пак повтарям - всичко зависи как майката е възпитала сина си да уважава жените. Тук разбираш ли?
цитирай
5. streetsmart - Нека не са рози, дори не и цветя
08.02.2007 09:29
Мъжът, който обича, мисли за жената до себе си и търси начин да я зарадва. Престане ли да търси начин, значи е започнал да я приема за даденост.
Лично аз се радвам да дребните знаци на внимание, с повод и без повод.
цитирай
6. andreytcho - лимонке айде една контра от мен
08.02.2007 09:32
какво общо има уважение с цветя? уважение се показва с признателност, не със цветя или статуетки.

показваш на човека че го уважаваш като си там, за него, по всяко време когато има нужда от теб, когато ти имаш нужда от него, показваш че държиш на него.

Аз съм против цветята, вече е комерсиален подход към банална тъмна яма от женски глупости.

Бях на рожден ден в събота, на бившо гадже, купих подарък, но не купих цветя, не исках да купувам умряло отживяло усещане и надежда. набрах кокичета - това не показва ли повече колко много ценя този човек и колко го уважавам?

защо жените харесват мъжете и ползват " НЕ ВСИЧКО Е ПАРИ" когато живеят с мислите "ВСИЧКО Е НЕЩА КОИТО СЕ КУПУВАТ С ПАРИ"
цитирай
7. lemonpie - ***
08.02.2007 09:45
Уважение се показва по много начини Андрейчо - и с изброените от теб неща, и с цветя. Не е въпроса в парите, които ще отделиш за цветята. Не всичко е пари - потвърждавам, обаче - всичко е неща, които не се купуват с пари.
цитирай
8. artanis - цветята са бизнес
08.02.2007 09:53
Естествено! Хайде да не се храним, защото хранителната промишленост е бизнес :) Нещо, което ме издразни, свързано с цветята е как един министър обикаляше цветарите на 8ми март и им налагаше глоби, защото продавали твърде скъпо (?!?).

А и нека не забравяме, че diamonds are girl's best friend :)
цитирай
9. andreytcho - ДА! заради жените що народ умира
08.02.2007 10:02
не си гледал BLOOD DIAMOND?

заради жените има мизерия по този свят, истина е

все искат нещо, не може ли и вие да мислите само за храна, секс и оцеляване !!!!!!!!!
цитирай
10. artanis - andreytcho
08.02.2007 10:10
Време е да се примириш :)

That's the way it is :)

cheers:
цитирай
11. miloslava - Умрелите цветя
08.02.2007 10:21
едва ли са най-добрият начин да покажеш на един човек колко много държиш на него, аз затова винаги подарявам саксийни цветя. А относно червените рози - не мислите ли, че е твърде изтъркано клише?
цитирай
12. tera - ще застъпя анти-женско
08.02.2007 10:22
мнение в случая, защото много обичам живите цветя(в саксии или сред природата) и видът на натопени китки нещо не ме вдъхновява. За последния ми рожден ден получих и орхидеи за подарък, действително много се зарадвах. Почувствах се като принцеса (смятам, че всяка жена поне веднъж в живота си трябва да получи орхидеи). Попитах обаче колко време ще изкарат, продавачките били казали 1-2 месеца при внимателно поливане, защото са в бамбуково съндъче. Изкараха едва 2 седмици и от красотата нищо не остана. Затова предпочитам да не гледам загниваща красота. Може би мъжете подсъзнателно имат същото усещане и затуй не се натискат много да подаряват цветя (шегичка :)
цитирай
13. анонимен - ot pnp5q - za6to cvete ;-)
08.02.2007 10:33
"могат да бъдат използвани съвсем не за джанти, а за нещо друго, което ще зарадва жената, и то за доста по-дълго време, отколкото един букет. За нещо, с което тя ще може да унижи повече другите жени, отколкото с едни цветя :-)"
Практично и ефективно..., да унижи другите.... Хмм, това ли са критериите, по които да избирам подарък за моя приятел?!? Цветето е важно именно защото е СПЕЦИАЛНО за мен /не за коя да е състезателка с другите жени и не за коя да е потребителка на полезни стоки/, и защото няма друга стойност освен като знак за внимание. ;-)
цитирай
14. анонимен - логично?
08.02.2007 11:06
и аз бях потресена от комнтара на thomas, че подаръци се правят, за да се унижат останалите жени. при цялото ми уважение, не проумявам какъв манталитет може да приема това за правилна и естествена тактика в отношенията между хората. не всички жени мразят себеподобните си и не всички правят всичко против и напук на другите жени и не злорадстват за най-дребни неща. ужас!!
цитирай
15. andreytcho - Томчо си е много прав
08.02.2007 11:12
женската завист е за неща и хора, мъжката е само за жени.

не съм виждал мъж да се гледа злобно с колега само заради това че имат еднакъв костюм
цитирай
16. streetsmart - Аз пък съм виждала
08.02.2007 11:20
Мъжете и жените поразително си приличаме в пороците. А по повод унижението - изключително рядко обсъждам подаръците от любимия, това си е между мен и него. Приемам и че има жени, които го правят. Както и мъже, които подаряват разни работи на жена си/любимата, за да се покажат пред другите (мъже или жени). Но ми се струва тъпо. Ще излезе, че и цялата връзка е за пред хората.
цитирай
17. garwine - аз да вметна
08.02.2007 11:40
на пича по нагоре, който разправя, че вместо цветя би купил на жена си скъпа козметика...

счупваш ме от смях.
Какъв идиот трябва да си, че да подаряваш на дамата до тебе мазила. Хубава си, бейби, ама ей ти тука малко професионална помощ.

И то вместо цветя!

Такова задръстване има само в 8 без 15 на орлов мост.

цитирай
18. baraboshi - то и продажбата на алкохол е гадна ...
08.02.2007 12:38
то и продажбата на алкохол е гадна идустрия, която печели от човешката слабост и по-добре нъжете нея до бойкотират......:)))
цитирай
19. thomas - Добре, добре, всички сте благородни...
08.02.2007 12:50
До Анонимен 15: Съжалявам, че ме разбираш съвсем точно. Не казвам, че мъжът подарява на жената, за да унижи останалите жени, а че чрез подаряването на хубави неща на жената той помага на НЕЯ да унижи останалите жени с факта, че притежава нещо, което те нямат. Изследвал съм го, разпитвал съм - изводите са еднозначни. Жените държат да са красиво нагласени и скъпо облечени не толкова за да се харесват на мъжете (те ги харесват най-много, ако са ЕСТЕСТВЕНО красиви и минимално "пипнати" и почти не се вълнуват и как са облечени), а за да карат останалите жени да се чувстват зле от това, че не могат да бъдат на същото ниво. Сори, ама огромната част от модната индустрия се крепи именно на този прост и поне според мен неприятен факт.

Garwine: Козметиката и парфюмерията (която не споменах, но за мен те са напълно свързани), не служат за да направят красивия грозен и миризливия ароматен. Те служат за ГРИЖА за нашите тела (мъжки или женски). Така че считам подаръците от този род за много по-голяма проява на уважение и грижа, отколкото безсмисления символ на подаряване на бързоувяхващи трупове на бивши красиви цветя ;-)

В хранителната индустрия има конкуренция. Хранитес са нещо, необходимо на всеки. Цветята (и диамантите) - само на мъже, искащи да впечатлят и спечелят жени. За това те са готови на всичко. Включително и да плащат несправедливо много на полупрестъпни структури, които завладяват този вид търговии. Съветвам този, който сравнява търговията с цветя с тази с хранителни продукти, да не опитва да влезе в тази индустрия без нужните протекции. Ще му увехнат букетчетата.
цитирай
20. milionche - не съм чела всички коментари, затова
08.02.2007 13:04
ако повтарям нещо с въпроси си - извинявайте! Но според вас: Трябва ли жена да подарява цветя на мъж и трябва ли да има повод за това?
цитирай
21. tera - ако лежи
08.02.2007 13:12
в болница със счупен крак примерно, занеси му цветенца - и без това няма какво да прави - ще си ги гледка с умиление и ще си мисли за теб :)
към thomas - цял постинг си написал да обясняваш какво си искал да кажеш. Ми не виждаш ли, че само се заяждат - пусни ги да плуват, който разбрал - разбрал... Съгласна съм напълно с теб, мисля че всяка жена ще се изкефи на скъпа козметика, освен ако не е някой дзвер, който на нищо не се кефи...:)))
цитирай
22. pill - ***
08.02.2007 16:28
Благодаря на всички за коментарите, макар че ме изненадва преобладаващото негативно отношение. Трудно ми е да разбера как някой хора виждат подлост, завист, комерсиализъм и някаква псевдо емоция в този мил жест. Предполагам, че каквото влагаш сам в действията си, очакваш и от останалите.

@thomas, „Производството и търговията с цветя е една гадна индустрия, която печели от използването на човешките слабости“, тъй както и козметичната, както и всички останали. Отбиване на номер, букетът е само в случай, че подаряваш за да отбиеш номера, тогава, когато „трябва“. Когато искаш да видиш радост и щастие в очите на жената, тогава той просто е начинът – проводник на топлите ти чувства. И няма значение колко струва – ако се прояви изобретателност може и нищо да не струва. Пък и дайте да сме креативни наистина – едно хартиено цвете, малко любов... Важно е отношението!

Колкото до „умрелите цветя“ – съгласна съм до някъде, но го приемам като довод само от вегетарианец ;). Ако щете, не е ли това смисъла на живота на това цвете. Но айде, и на саксийно ще се зарадвам също толкова.

В крайна сметка, дали ще подарявате цветя или не, си е ваш избор. Дали ще сте практични или романтични - също. Но не заклеймявайте нещо, което явно не разбирате. Пак казвам – да смяташ цветята за излишни и безсмислени, все едно да кажеш, че красотата и изкуството са такива.

Поздрави на всички
цитирай
23. thomas - Мога да се съглася...
08.02.2007 16:41
Мога да се съглася донякъде със сравнението ти между индустрията с цветята и тази с козметичните продукти. Само трябва да успея да разбера как точно притежаването на цветя и тяхното гледане успява да се превърне в грижа за теб, и то поне такава, каквато може да ти даде козметиката или аромата от парфюма. По тази логика сигурно и диамантите явно правят нещо за това жените да се чувстват добре, но това не пречи да ми се струва ужасно разхищение на ресурси, от което печелят само "индустриалците", а всички други си купуват илюзия. Дано ме разбра ;-)

Що се отнася до смисъла на живота на едно цвете, по-добре да питаме него! ;-) Аз лично се съмнявам, че то расте с надеждата да попадне един ден в скъпата ваза на някоя страхотна дама! ;-) Но може и да греша!

Лично аз много по-добре провеждам най-топлите си чувства със самолетен билет и хотелска резервация за някое наистина топло място посред зима. Повярвай ми, може и да не е по-изгодно от букета цветя, но и ефектът от този подарък е доста над ефекта от цветята... ;-)
цитирай
24. anahata - Миналата година
08.02.2007 16:41
на свети Валентин Съни се появи най-наочаквано в офиса с два букета! Един за мен и един за шефката ми. И аз дори се изненадах (не от букета, а от това, че го донесе в офиса), а шефката направо зяпна:)
А когато се прибрах от работа намерих на масата саксия с великолепна бяла гардения и картичка:) (Съни беше втора смяна)
Обичам да получавам цвете, особено ако е в саксия:)
цитирай
25. pill - ***
08.02.2007 16:49
@thomas
Явно си практичен човек - това е прекрасно, само че да тръгна да те убеждавам в смисъла, който аз виждам е все едно да подгоня вятъра. И ми е крайно неприятно, че нищиш всяка реплика, ей така за спора. Като искаш, подарявай пемза за крака. Моя пост беше добронамерен призив, а сега очаквам стачкуващи членове на Грийнпийс да организират акция анти-китка.

@anahata, а така, точно за това става дума, благодаря :)
цитирай
26. candysays - :)))
08.02.2007 17:02
Прекрасен постинг, pill! Много добре си го казала... Радвам ти се... (то и за рядко получавам цветя от моя приятел, но аз знам, че е защото сме си беднички с него, но зная, че той има желание да ми подарява, а и прави стотици други жестове за мен, и така човек (момичето ;) забравя за цветята... Но е било много красив момент винаги, като ми цъфне с роза неочаквано! ;-)))

Поздрави, pill! Усмих :))))
цитирай
27. candysays - djaba,
08.02.2007 17:04
ти си пич! ;-))))))))))
цитирай
28. thomas - Добре де, съгласих се! Явно има и такъв смисъл! ;-)
08.02.2007 17:04
Въпросът за късането на китките е много сложен. И наистина, понеже не съм вегетарианец, нямам право на него. Но това не значи, че не осъзнавам, че такъв въпрос има и около пилетата и прасетата... ;-) Но пък и това не значи, че ще правя живи вериги по тези теми.

Учудва ме само едно. Че по принцип жените са по-практични, но когато стане дума за красиви вещи, подаръци или скъпоценности, от практичността им остава толкова следа, колкото от самолета, който преди малко видях да минава над София (явно има доста силен вятър във високото, защото следата му буквално след 200 метра изчезваше)...
цитирай
29. andreytcho - :)) хихи
08.02.2007 17:16
DJABA! ти подмазвач такъв :)

Томчо неам думи, днеска не ти е ден да бъдеш разбран от жени
цитирай
30. vlaho - :)
08.02.2007 21:42
Интерсни коментари. Иначе аз цветя подарявам с кеф. Но от време на време, все пак целта е изненада, поне според мен, ако всеки път отиваш с цвете, е къде е изненадата?
цитирай
31. анонимен - Abeee
08.03.2007 15:54
Ako niakoga se vlezne v toia sait otnovo neka se znae 4e edna jena mnogo obi4a cvetiata i vinagi bi se zaradvala daje i na edin narcis . Stiga naistina da darji na vas ;)
цитирай
32. анонимен - :-p
19.04.2007 09:46
"na mama hybavoto..... momche:-***" maikite pravqt ot mugete MOMCHENCA a mugete ni napraviha mugki momicheta :-). Muge budete MUGE za da mogem nie genite da razkriem negnata si ranima sushtnost :-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив