Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2007 20:57 - За самотния ум
Автор: pill Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2749 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 01.03.2007 05:31


Нашият вид, човешкият, е единственият съзидателен вид и той разполага само с едно творческо оръдие – ума и духа на отделния човек. Нищо никога не е създавано едновременно от двама души. Добро сътрудничество не съществува нито в музиката, нито в изкуството, нито в поезията, нито в математиката, нито във философията.

След като чудото на творчеството веднъж се е случило, групата може да го доизгради и разшири, но групата не може да притежава творческо хрумване. Неговата безценност се крие в самотния ум на отделния човек.

Ето защо вярвам, че свободният, търсещ ум на човека е най-скъпоценното нещо на света. И аз ще се боря против всяка идея, религия или власт, които ограничават или унищожават индивида. Защото ако тържеството на човека може да бъде убито, значи ние сме загубени.

 Джон Стайнбек




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sunflower - :)
28.02.2007 21:35
Благодаря ти за това! Дава отговор на едни въпроси, които са ми се мотали доста из главата :)))
цитирай
2. pill - ***
28.02.2007 21:39
И на мен ми даде :)
цитирай
3. comfy - Хм....
28.02.2007 22:54
"Нищо никога не е създавано едновременно от двама души."

Категорично преувеличено, невярно, не е истина...

Примери?

Блог.бг като място няма да стигне... ;))))*
цитирай
4. pill - comfy,
28.02.2007 23:50
съгласна съм, точно с този цитат може да се поспори. Но смисълът е ясен - идеята се ражда някъде в ума на човека, когато той е сам с мислите си.
цитирай
5. bamby13 - ><
01.03.2007 13:58
Съгласна съм с теб, Пилл. Човек суздава когато е сам с мислите си и когато е свободен. Защото, образно казано, не може един спънат кон да спечели
кошията
цитирай
6. tera - по пинцип е прав,
01.03.2007 16:24
но има много изключения естествено.
Добре го е казал, звучи ми като реплика срещу "комунистическата напаст". Интересно кога е писано това?
цитирай
7. pill - tera,
01.03.2007 18:06
Това е цитат от "На изток от рая" /1952г./.
цитирай
8. brumbrumm - на изток от рая...
01.03.2007 22:07
на изток от сърцето ми
тази книга е уникална,не само с проницателността и силата на Стайнбек.Това е любимият ми роман и в него има събрани толкова истини,колкото едва ли ще намеря другаде...какво мога да кажа,чудесно е!
цитирай
9. pill - brummbrumm,
01.03.2007 22:13
подписвам се под всяка твоя дума. Това не е роман, това е философия
цитирай
10. nio - Как съм го изпуснал този пост?:-...
02.03.2007 15:07
Как съм го изпуснал този пост?:-)))

Това звучи като началото на моя блог с цитат от Айн Ранд.

comfy,тук всички ние сме потребители.По твоята логика всички потребители на един супермаркет са му създатели:-))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив