Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2007 20:47 - И запя
Автор: pill Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6077 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 12.04.2007 11:43


„Алито имаше хубав глас и пееше песни като никой друг. Хелем една песен имаше «Руфинка болна легнала». Като запееше тая песен и гласът му се проточи над ливадите и нивите, косачите спираха да косят, жетварите спираха да жънат, гласа му да послушат. С тая песен той много сърца разигра...

 
- Мъчно ли е – питам го - да си разбойник?

- Ако можеше свободно да се пее, не е мъчно. Хайде – вика - да попеем, ала тихоо!

И запя. Той имаше едни чакърести очи, корави, като те гледаше строго, като че подстригва пъна ти с ножица, но като запееше, ставаха меки и кротки – можеше в тях да си натопиш зехтин.

- Такова тихо пеене – вика – е едно и също при хубава жена да легнеш със завързани ръце.

Това бяха последните му думи – шмугна се в гората и замина....“

«Ибрям-Али»
Диви разкази
Николай Хайтов

 

Руфинка Болна Легнала

Руфинка болна легнала на високана планина.
Никой до нее немаше, сал една стара майчица
с кадаф ги вода даваше и на Руфинка думаше:
Руфинко, мое, дощерьо, мила ли ти е дьоноса, мила ли ти е родоса.


 

Не казвай, любе, лека нощ

Не казвай, любе, лека нощ
Че като казваш, лека нощ

Че като казваш, лека нощ
Сърце пробождаш с остър нож.

Днеска е, любе, събота
Утре е, любе, неделя.

Всички на църква ще идат
и аз ще, любе, де ида.
От Бога прошка да взема
Че съм те, любе,
лъгал


 

Даньова мама

Даньова мама думаше,
Даньо ле синко, Даньо ле,
къндисах, мама, съндисах.
Къндисах, мама, съндисах,
от бащините ядове,
от бащините кахъри.
Когато бяхте във люлка,
баща ви мене остави,
и във Балкана отиде.
Гледах ви, мама,
отгледах,
кога големи станахте,
и вий Балкана хванахте.
Елате, мама, елате,
сватбите да ви направя,
на снахи да се порадвам.
На снахи да се нагледам
и дребни внуци да отгледам.

 

Притури се планината

Притури се планината, че затрупа два овчеря.
Че затрупа два овчеря, два овчеря - два другаря.

Първи моли, пусни мене. Мене чака първо либе.
Втори моли, пусни мене. Мене чака стара майка.

Проговаря планината - ой ви вази два овчеря.
Любе жали ден до пладне, майка жали чак до гроба.

 

Ела се вие, превива

Ела се вие, превива
Мома се с рода прощава
Прощавай, мале, прощавай
И вие рода голема
Прощавай, мале, прощавай
Дет си ме мене носила
Девет месеца под сърце
И три години на ръце
Цветето, мале, да ми поливаш
Сутрин с росна росица
А вечер, мамо, със сълзи


 

Излел е Дельо хайдутин


Излел е Дельо хайдутин,
хайдутин енкесаджие,
с Думбовци и с Караджовци.
Зарочал Дельо, пурочал
даридерскимнем аене,
аене кабадайлие.
-В селоно имам две лели,
да ми ги не потурчите,
да ми ги ни почорните,
чи га си слезам в селоно,
мночко щат майки да плакнат,
по-мночко, млади невести.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sashetu - :)
04.04.2007 21:54
Пилче... и аз ги обичам много тези песнички...
Гушкаамм
муаа... :)
цитирай
2. pill - ***
04.04.2007 23:10
невероятни са - толкова истински и толкова тъжни; накараха ме да плача като идиот :)
цитирай
3. sashetu - :)
04.04.2007 23:21
не си идиот, спокс...
:-*
цитирай
4. aloha - :)
05.04.2007 11:32
вчера превеждах на английски точно този откъс, който си написала:) и пак не може да му се придаде този колорит, който е в оригинала....а песните са уникални...
цитирай
5. pill - aloha,
05.04.2007 13:33
хаха, леле, как се превеждат Дивите разкази :)) не ти завиждам
цитирай
6. estrella - Охх
05.04.2007 23:32
превежда се...и "хорото се люшна и пендари блестяха из него" и то се превежда, ама не питай как.

Алоха, с тебе сме:)

Пил, развълнува ме...
цитирай
7. zvezdichka - Страхотен кавал,
06.04.2007 00:36
невероятено меден глас се разлива по поля и простори и отлита там горе, високо, високо...
Ей мила благодаря ти за тези песни. Толкова са силни... И ти става едно приятно в тяхната компания :))).
цитирай
8. pill - jones,
06.04.2007 13:15
търсих я, но безуспешно. Ако имаш възможност и желание да ми я пратиш, ще я кача и нея

estrella, zvezdichka, благодаря ви :)
цитирай
9. pill - Благодарение на Jones
06.04.2007 14:13
добавихме Руфинка :)
enjoy
цитирай
10. mmmmmmmmm - Специални поздрави от мен!
09.04.2007 09:54
Толкова много харесвам и обичам тези песни и Хайтов!
Как се сети?!:))))
Достави ми страхотно удоволствие!:)))
цитирай
11. miacarra - васил михайлов
10.04.2007 14:38
краят на песента... първото нещо за което се сетих. Довечера ще го гледам
цитирай
12. candysays - Pill! Развълнува ме и мен дълбоко............
10.04.2007 16:00
Заслужава си да се посвещават постове и на тези невероятни песни... Спомени... Истини... Да, и аз плача на тях като тебе, pill, "толкова истински и толкова тъжни" са, както си казала и ти самата... Нямам какво повече да добавя..............
:-*
цитирай
13. анонимен - Petteto
26.09.2007 14:41
da i az q haresvam! NO ..nqkoi moje li da mi kaje i da mi pomogne ot kude da si namerq celiq tekst razkaz "Ibrqm Ali " na Haitov!? molqvi pomognete mi i ako namerite ne6to :
www.pzaharieva@abv.bg i skype - peteto7831935
цитирай
14. анонимен - ;]
05.11.2007 16:20
abe nqkoi znae li kade ima celia razkaz "ibrqm ali " v neta mn mi trqbva :|
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Архив