Постинг
26.06.2007 13:38 -
За критиката
Най-недолюбваната ответна реакция е основната причина за скандали тук и навън.
Предполагам, че всеки има различни мотиви да списва блог, както и различна необходимост от одобрение и взаимност и съответно различна степен на удовлетвореност в това отношение. Повечето хора, разбира се, искат да бъдат харесвани. По думите на любимия ми Стайнбек – под най-горния пласт на своята слабохарактерност, всеки иска да е добър и да бъде обичан. Пороците ни практически се проявяват тогава, когато сме наранени или отхвърлени.
Докато сме деца, всичко ни е простено. Растейки неминуемо срещаме неодобрение и критика, което ни наранява – ей така на първично ниво. Като импулс след дразнене на нерв. Тогава сме твърде лабилни и несигурни, твърде незрели, за да знаем, че светогледът и възприятията са също тъй уникални, както собствената ни физиономийка. На тия, на които светът им се струва толкова прост, че могат да го разделят на бял и черен или добър и лош, ще препоръчам да не четат надолу.
Истината е субективна. Ничие мнение не е по-меродавно и правдиво от друго, и ако мислиш, че говоря пълни глупости, ще си точно толкова прав, колкото съм аз.
Толерантността е висша форма на алтруизъм. Съдник може да бъде само собствената съвест.
Интересно е устройството на човешкото око. Познавам хора, които никога не са казали добра дума за друг, а собствените им характеристики се приемат като неуспорими преимущества. Те обикновено коментират отблъскващия вид на някоя манекенка или периодично заклеймяват блондинки и брюнетки, в зависимост от начина, по който са излезли от фризъорския салон.
Ето и тук, при нас – има блогове със съмнителни каузи, които са се провъзгласили за робове на справедливостта и под таз красива дреха, ръсят мръсна гнус. Справедливото е условно – резултатът е енегрия, която рефлектира обратно.
Та, далеч не съм толкова голям оптимист, че да призова към обективност. Белег за елементарна култура обаче е, когато коментираш, да съдиш мнението, а не автора. Въобще – винаги, когато нападаш личността, а не конкретното й проявление, ще срещаш яростна съпротива.
Бих приела да не сте съгласни с мен. Достатъчно силно съм уверена в убежденията си, за да ги оставя непоклатими и след това.
След културната и конструктивна критика, би могъл да се заформи градивен спор.
Но не бих приела липсата на толерантност към правото ми на изява, както и безсмислените реплики, от усти, които само знаят да хапят. В такъв случай хапя и аз.
От философията съм запомнил малко, макар че чета от време на време разни неща - абсолютна истина няма. Всеки тук защищава някаква кауза, някои добре, други - зле, което не означава автоматично, че по-добре обоснованият възглед е по-правдив. Така че - нека да излагаме аргументи, но да се превръща блогът в блато - това не е за мен:)) Поздрави
цитирайВсеки има право на мнение!И колкота са различни хората,толкова и различни гледни точки може да има.Всеки трябва да се опита да погледне и през очите на другия.Може да не си съгласен,но да уважаваш различното мнение...Е,когато нещата излезнат от контрол е друго...
цитирайНо ето какво написах в афект днес (току-що даже) :(
http://candysays.blog.bg/viewpost.php?id=84735
Понякога просто не издържам на подобна ..."мръсна гнус", както си я нарекла...
:*
цитирайhttp://candysays.blog.bg/viewpost.php?id=84735
Понякога просто не издържам на подобна ..."мръсна гнус", както си я нарекла...
:*
4.
анонимен -
ха-ха-ха-хааааааааааа
27.06.2007 22:10
27.06.2007 22:10
МръсТна гнус...НещасТници...и какво ли още не!
проявете малко изобретателност!
моля!
цитирайпроявете малко изобретателност!
моля!
казах ти, че няма да си цапам блога. На моя територия съм културен и одухотворен човек :)
И ти имаш такива местенца, тъй че вярвам, ще ме разбереш
цитирайИ ти имаш такива местенца, тъй че вярвам, ще ме разбереш
6.
анонимен -
:)
27.06.2007 22:25
27.06.2007 22:25
Ок...няма тук..обищавам....няма да акам:)
и аз съм културна на миста:)
цитирайи аз съм културна на миста:)
:))
Съгласна съм!
Напълно!!
Поздрави:))
цитирайСъгласна съм!
Напълно!!
Поздрави:))
хареса ми нистина, моето мнение съвпада с твоето в случая, критиката, когато е градивна е полезна и "разумните" успяват да я използват в положителна насока...но тогава, когато тя е правена не към мнението, изразено от човек, а към самия човек ...става неприятно, на моменти дори смешно
цитирайБраво момиче за поста !
Подкрепям те за критиката !
цитирайПодкрепям те за критиката !
За съжаление мнения като твоето стават ежедневие и това показва, че в blog.bg нещо не е наред. Браво за позицията!
цитирайимам да уча за един изпит по етика и чета нещо, което мисля, че има връзка с горенаписаното : "Липсата на съпрочастност към живота на околните често намиса оправдание в пренебрежителната оценка за техните качества." и още едно изречение от същата тема (която е Недобронамереност btw) : " Да се подцени другия е морална грешка, но да насочим злото към него е грях."
Винаги съм била на мнението, че всеки има парво да се развива в каквата пожелае посока, стига да не вреди на околните. В този ред на мисли, ако пък някой ти е неприятен, но не вреди никому, просто го отбягвай. Т.е. някой пише нещо, което не ти харесва, на място, което не ти харесва - еми не ходи повече там :)
Поздрави :)
цитирайВинаги съм била на мнението, че всеки има парво да се развива в каквата пожелае посока, стига да не вреди на околните. В този ред на мисли, ако пък някой ти е неприятен, но не вреди никому, просто го отбягвай. Т.е. някой пише нещо, което не ти харесва, на място, което не ти харесва - еми не ходи повече там :)
Поздрави :)
чудесен пост :) още докато го четях усетих някаква яснота. непонятно ми е как си успяла да изложиш мнението си толкова ясно, изчистено и просто - гениални са най-простите неща. и демократично :)
мисля, че си успяла по някакъв начин да бъдеш обективна в субективността ;)
безмислено е да сочим пръсти и да слагаме етикети. най-добре всички да насочим пръста към себе си. промяната в света започва от нас :)
постът ти безкрайно ме радва :)
поздрави :)
цитираймисля, че си успяла по някакъв начин да бъдеш обективна в субективността ;)
безмислено е да сочим пръсти и да слагаме етикети. най-добре всички да насочим пръста към себе си. промяната в света започва от нас :)
постът ти безкрайно ме радва :)
поздрави :)
Поздрави! ;)*
цитирай
14.
анонимен -
ha-ha-ha
03.07.2007 23:40
03.07.2007 23:40
Pill, току виж теб обявим за гениална :Р
/просто шега/
цитирай/просто шега/
"Но не бих приела липсата на толерантност към правото ми на изява, както и безсмислените реплики, от усти, които само знаят да хапят. В такъв случай хапя и аз."
Ами.. ти хапна хора, които теб не те бяха засегнали.... лично мнение :)
Постът е станал хубав... и не си личи каузата - да помогнеш на... ;р Браво!
цитирайАми.. ти хапна хора, които теб не те бяха засегнали.... лично мнение :)
Постът е станал хубав... и не си личи каузата - да помогнеш на... ;р Браво!
"Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people" - Eleanor Roosevelt
цитирайВсеки си има право на мнение... дори и негативното изказване може да е позитивно от гледна точка на възможността за различна гледна точка. И все пак, за да обвиняваш или оценяваш някого, все пак трябва да си готов да понесеш критика и към себе си, а защо не и да си се убедил, че самия ти не правиш същите грешки :) А е хубаво критикът да е готов да носи последствията си...
цитирайв десятката! :)))))
цитирайно ако не са тия малодушните с личните нападки вместо коментари, няма на кого да си изкарваме яда тук :))
цитираймило момиче!!!
Какво повече?
Виктория, естествено!!!
Поздрави за това, което си!!!
Бъди!!!
цитирайКакво повече?
Виктория, естествено!!!
Поздрави за това, което си!!!
Бъди!!!
21.
анонимен -
честит рожден ден
16.03.2008 20:29
16.03.2008 20:29
пил
цитирайай сиктир бре! Отде знайш :))
Но благодаря, трогва ме вниманието ти :)
цитирайНо благодаря, трогва ме вниманието ти :)
23.
анонимен -
кво праиш
08.12.2008 20:59
08.12.2008 20:59
пилчо
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=-SAZrROyBWI
цитирайОт критика има смисъл единствено ако е градивна. Размяна на идеи, размяна на мнения, които водят до нещо ново, нещо по-добро. Нападките към личността и постиженията на човека говорят само за мнителност и безвкусица. Хареса ми и напълно подкрепям мнението на Е.Рузвелт, което си публикувала по-горе. Поздравления за поста!
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.